Deze 5 gerechten zitten vol proteïne (en zijn vooral belachelijk lekker)

Culy 16 jan 2018 Inspiratie

Eiwitten, koolhydraten en vetten: we hebben het allemaal nodig om ons lijf draaiende te houden. Hoe je die laatste twee gemakkelijk tot je neemt, is niet zo lastig. Maar wat zijn nu proteïnerijke gerechten die ook nog eens lekker zijn? Culy helpt.

Eiwitten zijn heel belangrijk voor ons lichaam; vooral voor de opbouw én het herstel van spieren, botten en de huid. En zeker als je heel veel sport, zijn proteïnen een must om genoeg tot je te nemen.

Maar die eiwitshakes: daar zijn we bij Culy niet zo dol op. Er zullen vast veel mensen bij zweren, maar wij gaan liever voor écht smakelijke en voedzame gerechten en drankjes. Lees snel verder wat onze favorieten zijn!

Deze 5 gerechten zitten vol proteïne

Klik op de afbeeldingen om naar de bijbehorende recepten te gaan.

1. Een pokébowl of sushi bowl kan een proteïne-bommetje zijn, zeker als je verse rauwe zalm gebruikt, quinoa als basis in plaats van witte rijst, en een goede dosis rijpe avocado. Avocado’s bevatten namelijk superveel proteïne.

Het Japanse strooisel wat ze er vaak overhen strooien, furikake, bevat zeewier, sesam en gedroogde bonitovlokken. En dus mega veel goede eiwitten.

2. Eindelijk: een echt lekkere proteïne smoothie (vol fruit én eiwitten).

Homemade taco's met kip, avocado en rode kool

3. Deze homemade taco’s met kip, avocado en rode kool zijn megalekker, vullen goed én zitten lekker in de proteïne-levels. 1 avocado bevat al ongeveer 4 gram eiwit, wat avocado’s de meest proteïnerijke vrucht maakt. Avocado powerrrr!

4. Asperges zitten vol eiwitten en eieren… ja, dat spreekt voor zich. Deze geroosterde asperges met eieren en Parmezaan zijn dan ook een waar feestje om te eten.

5. Sportfanaat én foodie Jelmer de Boer houdt van taart, eet graag eiwitten (het blijft een sporter, hè) en heeft een voorliefde voor ontbijten als een keizer. Daarom bedacht hij een paar jaar geleden zijn – inmiddels beroemde – vezelrijke kwarktaart.

Want met zijn recept krijg je als resultaat het recept voor een eiwitrijke én vezelrijke kwarktaart die je als ontbijt kunt eten. Kortom: een bak kwark met granen in een taartpunt.

Reageer op artikel:
Deze 5 gerechten zitten vol proteïne (en zijn vooral belachelijk lekker)
Sluiten