Culy’s tips voor een glutenvrij paasontbijt

Culy 14 mrt 2016 Inspiratie

Pasen is één van de vele excusen die wij culy’s gebruiken om ons weer eens flink uit te sloven achter het fornuis. Zelfgemaakte croissants, versgeperste jus, matzes, tuinkers en paasstollen. Alles komt voorbij en ieder jaar lijkt het wel alsof we nóg meer uit de kast halen.

Maar, wat als je lichaam niet bestand is tegen gluten? Dan zitten de meeste van deze overheerlijkheden er niet in…

Omdat we met iedereen rekening willen houden en het voor iedereen zo leuk mogelijk willen maken hebben Culy’s glutenvrije paasontbijt samengesteld. Een heerlijke lijst met glutenvrije gerechtjes die het Paasontbijt voor iedere foodie leuk én Culy maakt.

Tip: mocht je zelf aan de slag willen, maar heb je nog niet zo veel verstand van glutenvrij bakken? Kijk dan naar ons complete overzicht, boordevol tips en tricks.

Sap

Begin je ontbijt met een lekker glas vers geperste jus d’orange, een heerlijke bananen-dadelsmoothie óf pak het net iets feestelijker aan met deze heerlijke frambozen-proseccosmoothie.

smoothie stock

Brood

Als eeuwig heikel punt voor diegenen met een glutenvrij dieet is lekker brood als lopen op water. Of toch niet? Wij hebben hét recept voor glutenvrije broodjes gevonden, yes! Wil je liever je eigen bakmeel maken? Klik dan hier voor het recept voor glutenvrij bakmeel.

Bij “gewoon” brood blijft het natuurlijk niet, want als er iets gemiddeld drie weken voor Pasen op is in de supermarkt, dan zijn het wel matzes. De ongerezen broden (die meer weg hebben van crackers dan van brood) zijn ieder jaar weer niet weg te slepen, en dus gingen wij op zoek naar een glutenvrije variant. Het resultaat zijn deze heerlijke boekweit crackers met sesamzaadjes.

Muffins glutenvrij brood stock

Een eitje hoort erbij

Het wordt misschien een beetje afgezaagd, maar het is nu eenmaal zo. Geen zin in de standaard gekookte (en vaak verkleurde) eitjes? Maak dan een mooie schaal roerei, naturel, met kruiden als bieslook, basilicum of petersie, of met truffel (ja!).

Wil je toch iets meer uitpakken? Ga dan voor dit heerlijke idee met tuinbonen en een zalig zacht gepocheerd eitje, uiteraard wél op glutenvrij brood geserveerd, of met goddelijke witte asperges.

Gepocheerd ei asperges stock

Lekker anders

Wil je lekker de keuken induiken en je gasten verrassen? Kies dan voor een gezonde hap met deze ontbijt banana split. Of wat dacht je van deze caprese stokjes?

Stokjes

Een zoete afsluiter

Omdat het Pasen is mogen we onszelf, en natuurlijk onze familie en gasten, extra verwennen met iets lekker zoets. Klik hier voor de meest goddelijke én glutenvrije cake recepten van Culy.

Muffins stock

Reageer op artikel:
Culy’s tips voor een glutenvrij paasontbijt
Sluiten