Culy
Culy Inspiratie 07-07-2013

5 tips om zorgeloos te genieten van calorierijke desserts

Een flink stuk citroentaart, goddelijke panna cotta of Jules’ chocolade-bananen eclairs… Deze desserts zijn ze niet te versmaden en daardoor ó zo moeilijk om mee te stoppen met eten.

Om het voor jezelf (en je cravings) een stukje makkelijker te maken verzamelde TheKitchn een aantal tips om je eetgedrag binnen de perken te houden, maar wel nog te kunnen genieten van je guilty pleasures. 

1. Van tevoren portioneren: Door van tevoren je stuk taart, brownie of cake in vaste porties te snijden, is de kans een stuk kleiner dat je een groter stuk pakt dan eigenlijk nodig.

2. Je vriezer is je grote vriend: Wees niet bang en bewaar er op los! Waarom zou je naast je lasagne of soep ook niet je dessert, cupcake of taart invriezen? Zo lang je ze goed verpakt en oppast met gerechten met room (kan waterig worden) gaat het over het algemeen goed. Let wel op: invriezen betekent niet dat het eeuwig houdbaar wordt.

3. Wacht tenminste een uur met eten: Wanneer je een uurtje wacht met het dessert geniet je er alleen maar meer van doordat je minder vol zit.

4. Eet rustig: Neem de tijd om te genieten en schrok niet alles naar binnen. Doordat je met (kleine) tussenpauzes eet krijgt je lichaam eerder door dat je vol zit en zal je automatisch minder nemen.

5. Denk aan je buren: De kans is groot dat ook je buren eindeloos kunnen genieten van een portie tiramisu of zelfgemaakte taart. Dus: waarom niet delen? Je maakt ze er alleen maar blij mee en je voelt je automatisch minder gedwongen om ook dat laatste stukje op te eten.

desserts
Bron: Flickr

Wat eten we vandaag?

Schrijf je in de voor de mailing voor de lekkerste inspiratie

Reageer op artikel:
5 tips om zorgeloos te genieten van calorierijke desserts
Sluiten