5 manieren om chocolademelk gezonder te maken

Chocolademelk staat niet bepaald bekend om haar gezonde eigenschappen, en als we heel eerlijk zijn: wij kunnen ons geen reden bedenken waarom het wel zou zijn.

Toch vonden we op TheKitchn vijf manieren om je chocolademelk gezonder te maken, al is het maar een klein beetje.

1. Gebruik melk op basis van noten. Deze melksoorten zijn niet alleen zuivelvrij, maar ook een boost van proteïnen en nieuwe smaken. Denk aan hazelnoot- en amandelmelk.

2. Gebruik ongezoete cacao. Let op de verpakking van je cacao dat er geen toegevoegde suikers in zitten, dit kan een grote bron van onnodige, lege suikers zijn.

3. Overweeg natuurlijke suikers. Natuurlijke rietsuiker is geperst uit koud suikerwater en is een natuurlijk product. Dit maakt het een stuk gezonder. Koop natuurlijke rietsuiker bij biologische en gezondheidswinkels. Daarnaast kan je ook experimenteren met honing, agavesiroop, ahornsiroop of kokossuiker.

4. Gebruik kokosmelk in plaats van room. Zet een blikje kokosmelk minstens een nacht in de koelkast en giet het overtollige sap weg. Klop met een mixer de inmiddels stevig geworden kokosmelk luchtig in een gekoelde kom.

5. Voeg warme kruiden toe. Kaneel zorgt ervoor dat je bloedsuikerspiegel weer op het juiste niveau komt, kardemom geeft een energieboost en gember werkt goed voor je spijsvertering.