Redactie
Redactie Inspiratie 28 aug 2012
Leestijd: 1 minuut

Bizarre actie: niet bellen in restaurant levert korting op

Bijna iedereen heeft tegenwoordig een (smart)phone, en dat is handig, maar kan ook zeer storend worden ervaren – zeker in de horeca. Restaurant Eva in Los Angeles bedacht daar wat op: wie bij binnenkomst zijn mobiele telefoon inlevert, krijgt bij de rekening 5 procent korting.

Joris Prinsen van KHN (Koninklijke Horeca Nederland) vindt het een origineel idee, zo schrijft Sp!ts. Maar in Nederland is dat volgens hem niet nodig. “Hier kent iedereen de etiquette wel. In een lunchroom kom je er wel mee weg om te bellen, maar in een chique restaurant is dat anders, daar bel je niet.”

6369792721_73316d217c_z

Prinsen stelt dat het altijd aan de ondernemer is of hij het ’belverbod’ in zijn zaak instelt. “In sommige horecazaken worden veel zakendiners gehouden. Ik snap best dat het daar niet aan de orde is. Maar er zijn ook restaurants die verbodstickers aan de deur hebben. Als brancheorganisatie nemen we verder geen standpunt in. We bemoeien ons niet met hoé een ondernemer moet ondernemen. Het overgrote gedeelte van de gasten voelt zelf ook wel aan of het gepast is om te bellen. In Nederland willen we toch met elkaar de normen en waarden hoog houden.”

Wat vinden jullie, Culy-lezers, van een dergelijk belverbod? Laat het ons weten via Twitter of Facebook.

6369791755_ee9596218c_z

Foutje gezien? Mail ons! Jouw feedback maakt Culy nóg lekkerder.

Dagelijks de lekkerste recepten in je inbox 🥘

Een mail waar het water je al van in de mond loopt.