5 healthy food tips voor workaholics van Anna Nooshin

Culy 16 mrt 2015 Inspiratie

Hoe ziet je culinaire leven eruit als je de hele dag van hot naar her rent, ook nog van sporten houdt én een beetje gezond wil leven? Niemand beter om dat te vragen dan Anna Nooshin, een workaholic pur sang.

Naast al haar werk voor NSMBL.nl en haar vele reizen en media-optredens vond ze ook nog de tijd om een boek te schrijven. On Top, haar debuut, ligt vanaf 23 april in de boekwinkel, maar is nu al te bestellen via bol.com. Een absolute aanrader!

Wij vroegen Anna naar haar 5 healthy food tips voor echte werkpaarden.

Anna Nooshin On Top

1. Wat is jouw ultieme culinaire tip voor/tijdens/na het sporten?

Omdat ik zo’n 5 keer per week train, ben ik ook heel erg op mijn eten gaan letten. Ik hou er daarom van om mijn maaltijden licht te houden qua calorieën, maar wel hoog in eiwitten. Ik train altijd in de ochtend, dan begin ik het liefst met een kwark-ontbijt met blauwe bessen, cacaopoeder en siroop zonder suiker. De kwark van Yoghurt Barn is mijn favoriet, die is zo lekker!

Tijdens het sporten eet ik niet, maar drink ik zo’n 0,6 liter water. Na het sporten neem ik het liefst een eiwitshake met cacaopoeder of een eiwit-chocoladereep. Deze zitten relatief laag in koolhydraten maar bevatten wel veel eiwitten. Zoals je ziet ben ik dol op chocolade…

2. Hoe tackle jij snackmomenten?

Ik zorg ervoor dat ik altijd iets bij me heb voor de momenten waarop ik echt trek krijg. Zo neem ik altijd een pakje rijstwafels mee, maar vind ik groentes ook fijn om mee te snacken. Als ik weet dat ik een dag veel buiten de deur ben, maak ik de avond tevoren een soort survivalpakket voor de volgende dag. Mijn favoriet op dit moment: rirvierkreeftjes gemixt met 100 gram magere kwark en citroen, zó lekker!

3. Wat vind jij de ultieme kantoorlunch? Efficiënt, voedzaam, lekker?

Ik vind kantoorlunches altijd een beetje lastig, omdat het vaak eentonig kan worden. Mijn tip is om te variëren met je eiwitproducten. Probeer bijvoorbeeld niet iedere dag te kiezen voor kipfilet, maar ga ook eens voor tonijn, zalm of rivierkreeft. Als je vegetariër bent, vind ik zelf hummus heel lekker op rijstwafels met avocado.

4. Wat maak je graag thuis na een drukke dag?

Ik hou van simpele gerechten die niet te lang duren om klaar te maken. Ik ben dol op soepen, maar maak ze niet graag omdat het zoveel troep oplevert in de keuken en mijn keuken best klein is. Daarom haal ik soep met liefde bij Stach of Marqt. Ik zou dan idealiter thuis een wokgerecht maken met veel groentes en kip.

IMG_9030

5. Heb je food-tips voor mensen die zoveel reizen als jij?

Probeer je goed voor te bereiden als je weet dat je vaak en veel op pad zult zijn. Ik vind het lastig om heel gezond te eten op reis, de verleiding om nieuwe dingen uit te proberen is dan groot. Mijn tip is dan om naast het eten ook veel te blijven bewegen. Zoek dus de gym op of ga de stad doorwandelen in plaats van met de taxi.

Qua voeding probeer ik tegenwoordig om mijn eigen eten mee te nemen tijdens het vliegen, omdat ik merk dat mijn buik hier veel beter op reageert. Ik neem dan makkelijke gerechten mee die niet gaan lekken, zoals veel ‘harde’ groentes of rijst met een vis of vleessoort.

IMG_5363

Reageer op artikel:
5 healthy food tips voor workaholics van Anna Nooshin
Sluiten