Vreemde actie van Russisch reclamebureau: net doen alsof je Starbucks drinkt
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.culy.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2012%2F09%2FSchermafbeelding-2012-09-10-om-16.51.18.png)
Reclamebureau BBDO uit Moskou is met een wel heel bijzondere marketingstrategie gekomen. Ze delen gratis kartonnetjes uit, die je zo kunt vouwen en om je ‘gewone’ koffiebeker kunt doen, zodat het lijkt alsof je met een hippe Starbucks to-go cup loopt. Bizar of juist slim?
“We came up with a very simple idea with postcards offering customers of other coffee shops a chance to “upgrade” their takeaway coffee cup to an iconic Starbucks coffee cup. We were able to get our postcards into fashion and book stores very close to our competitors’ coffee shops. Plus, we offered them direct to customers as they left with a takeaway coffee…” aldus het reclamebureau.
Maar wat blijkt: Starbucks heeft helemaal geen akkoord gegeven op deze actie. Het reclamebureau is er zelf mee gekomen. Starbucks-woordvoerster Maggie Jantzen vertelt dat hoewel de koffieketen eerder met BBDO samenwerkte, deze actie absoluut niet hun idee was. Waarom het bureau het dan toch heeft gedaan, is niet bekend. Op hun site is niets meer te vinden over deze actie.
Wat vinden jullie van deze actie? Laat het hieronder weten in de reactiemogelijkheid.