Interessant onderzoek: steeds meer Nederlanders bestellen online

Culy 6 sep 2012 Inspiratie

Je ziet ze steeds vaker door de straat rijden: vrachtwagens van ‘Albert’. Albert Heijn is een van de grotere supermarkten die de service ‘online boodschappen doen’ al geruime tijd aanbiedt. Wanneer je winkelt voor een minimum bedrag van 70 euro bezorgt Albert al je boodschappen in je keuken, ideaal!

Uit onderzoek van Deloitte onder 2600 consumenten blijkt dat zij steeds vaker online boodschappen doen. Maar liefst 41% van de ondervraagden was op de hoogte van de bestelservice van zijn of haar dichtstbijzijnde supermarkt en 5% bestelt met regelmaat online boodschappen.

Volgens het onderzoeksbureau is er een duidelijke groei te zien in het online shoppen, steeds meer mensen zijn er van op de hoogte en doen het ook daadwerkelijk. 17% van de ondervraagden zegt zeker van plan te zijn in de toekomst gebruik te maken van deze service en 12% zal wisselen van supermarkt als het deze service in de toekomst niet aanbiedt.

Er is duidelijk meer vraag naar het online boodschappen doen, supermarkten spelen hier ook steeds meer op in. Albert Heijn is bezig met het opstellen van speciale afhaalpunten, hierdoor wordt het nog makkelijker gemaakt voor de winkeliers en zal de drempel lager liggen voor de consumenten. Door de afhaalpunten zullen klanten een lager minimaal bedrag hoeven te besteden wanneer ze online bestellen en wordt het een stuk toegankelijker.

Reageer op artikel:
Interessant onderzoek: steeds meer Nederlanders bestellen online
Sluiten