Geen fooi gegeven? Pas maar op!

Culy 20 sep 2012 Inspiratie

Je kent het gevoel vast wel: je hebt ergens gegeten, maar het eten was koud, de service was slecht en buiten dat was het ook nog eens loeiduur. Niet leuk dus, dat wordt echt geen fooi! Je wilt je medemens deze vreselijke spot besparen en besluit een recensie te schrijven, stiekem in de hoop dat het restaurant het ook leest.

Maar wat als de rollen werden omgedraaid? Je werkt in een restaurant en de klanten zijn alsof ze uit Pandora’s doos zijn gekomen met krijsende kinderen, onbehoorlijke eisen en als klap op de vuurpijl krijg je géén fooi. Doordat ze met hun creditcard betaalden heb je hun naam en adres. Wat zou jij doen?

De Engelse krant The Guardian schreef er een stuk over: restaurantmedewerkers en -eigenaren die hun gal spuien op speciale websites als Lousy Tippers over vreselijke klanten die geen of te weinig fooi gaven. Sommigen vermelden er zelfs de naam of het adres van de klant bij (!).

Mocht je je afvragen of zelf wel genoeg fooi geeft voordat er de meest nare berichten over je verschijnen op het internet kan je altijd terecht bij Lousy Tippers. Speciaal voor ons consumenten hebben ze een lijst opgesteld met hoeveel fooi gepast is bij elke gelegenheid.

Wij vinden het een beetje te ver gaan.. Wat vind jij ervan? Laat je reactie achter via Twitter of Facebook.

Reageer op artikel:
Geen fooi gegeven? Pas maar op!
Sluiten