Bijzonder: Starbucks pop-up koffiesalon in Tokio

Culy 17 okt 2012 Inspiratie

We kennen de meeste Starbucks filialen als hippe plekken met heerlijke geuren van versgemalen koffie en fijne jazzmuziek op de achtergrond. Dit filiaal in Tokio is echter totaal anders: de Japanse designstudio Nendo ontwierp een pop-up koffiesalon voor Starbucks waarbij het ontwerp is gebaseerd op een bibliotheek.

“Boeken en koffie zijn beide een belangrijk onderdeel van het dagelijks leven, daarom hebben we een link gecreëerd tussen boeken en favoriete drankjes.” Aldus ontwerper Nendo.

nendo2

De ruimte is gevuld met tientallen boekenkasten die elk vol staan met boeken in 9 verschillende kleuren, elke kleur vertegenwoordigt een eigen drankje. Alsof dit niet apart genoeg is hebben ze het bestellen van de koffie naar een hoger niveau getild; in plaats van je favoriete drankje te noemen zoek je het bijpassende boek in één van de tientallen boekenkasten.

Door op de kaften van de boeken meer informatie over het desbetreffende drankje te zetten, worden klanten uitgenodigd om meer te leren over de koffie die ze drinken. Leuk is dat de klanten de kaft ook mee naar huis kunnen nemen waarmee ze vervolgens hun meeneembeker kunnen personaliseren.

Helaas is de zaak alweer gesloten; alleen de eerste drie weken van september was de pop-up salon open. De Culy redactie vindt het een origineel idee en zou het leuk vinden als er meer van dit soort pop-ups zouden komen.

Wat vinden jullie? Waar zou er een nieuwe pop-up moeten komen? Laat je reactie onder aan de pagina achter.

nendonendo3nendo4nendo6nendo5nendo8nendo7

Reageer op artikel:
Bijzonder: Starbucks pop-up koffiesalon in Tokio
Sluiten